آخرین مطالب

غذاهایی که روزانه باید بخورید تا سرطان نگیرید
به جای سس مایونز
⁉️چرا روغن زیتون؟
سلامتی زنان
دانستنی مردانه
منشا بیماری MS چیست ؟!
صبحانه ی مفید
اشتباهات موقع خواب
شناسایی بیماری از طریق دهان ودندان
موز بمب انرژی
موادغذایی برای کسانی که میخواهند چاق شوند
ضدافسردگی
خواص سیر
خواب راحت با لیمو ترش
مزاج خود را بشناسید
میوه به جای شام
چگونه با صبحانه خوردن لاغر شویم
مقدمه ای بر حافظه و تقویت ش
همه چیز درباره چای
نژاد خالص سرابی
مراحل صحیح مسواک زدن

تغذیه و طول عمر

«تغذیه» و «طول عمر»

عده ای از دانشمندان شدیدا سرگرم تعقیب دستگاه های غیر ارادی بدن هستند که بر پیری اثر می گذارند و عده ای دیگر، به مطالعه اعمال ارادی بدن پرداخته اند که عاقبت، باعث فرسایش بدن ما می شوند. یک دانشمند گفته است: ما می تو آنیم ۱۲۰ سال عمر کنیم، به شرطی که از اوایل زندگی مقدار غذای مان را محدود نگه داریم و از تغذیه مناسب و سالم پیروی کنیم.

دانش روز افزون ما درباره پیری اکنون به مجموعه ای از عوامل  مختلف اشاره دارد. بعضی از این عوامل، ژنتیکی است. مثلا کودکانی که آهسته رشد می کنند و بالغ می شوند و یا آنان که به خانواده ای با طول عمر زیاد تعلق دارند، ظاهرا از بقیه مردم بیشتر عمر می کنند.

محیط زندگی، شیوه زندگی، فشارهای عصبی و نوع تغذیه، همه بر پیری اثر می گذارند. مثلا، کسانی که بیشتر گیاه خوارند، عمر درازتری از افراد عادی دارند. محیط زندگی نیز بر طول عمر تاثیر دارد. مردم بعضی از نقاط جهان، مانند ارتفاعات قفقاز در جمهوری گرجستان و کشمیر، سلامت و قدرت خود را تا سن بسیار بالایی حفظ می کنند. در بیشتر کشورها نیز، طول عمر انسان روبه افزایش است. نسبت افراد مسن به جوانان در سراسر دنیا، روبه افزایش است. حتی در اواسط قرن نوزدهم نیز نیمی از مردم تا سن ۴۰ سالگی می مردند، در حالی که نیمی از تمام افرادی که در عصر حاضر سنشان از ۶۵ سال گذشته است، اکنون زنده اند.


    پست الکترونیکی خود را بدون www وارد کنید.

  • تلگرام