خانه » سلامت » زیبایی » ۱۱ ماده غذایی افزایش دهنده طول عمر
سیب
سیب

۱۱ ماده غذایی افزایش دهنده طول عمر

۱۱ ماده غذایی افزایش دهنده طول عمر

خوب است بدانید که این مواد غذایی به خاطر همین مساله مشهور شده اند حاوی دسته ای ویتامین ها و مواد شیمیایی مخصوص هستند که به شما برای مقابله با بسیاری از بیماری های کشنده کمک می کند.
سیب
محتویات: سیب سرشار از آنتی اکسیدان هایی مثل کورستین است. هم چنین حاوی فیبرهای قابل حل مثل پکتین می باشد.
اثرات آن بر روی سلامتی: کورستین که یکی از بهترین آنتی اکسیدان ها به شمار می رود از ابتلا به سرطان و لخته شده خون جلوگیری می کند. پکتین نیز سطح کلسترول خون را پایین می آورد و سموم سرطان زا را از جریان خون دفع می کند.
بهترین راه استفاده: بهتر است سیب را به حالت خام و با پوست استفاده کنیم چون کورستین در پوست سیب موجود است.
آوکادو
محتویات: آوکادو حاوی مقدار قابل توجهی فیبر است و حتی بیشتر از موز پتاسیم در خود دارد.
اثرات آن بر روی سلامتی: نه تنها باعث صافی و نرمی پوست می شود بلکه از بالا رفتن فشار خون ، بیماری های قلبی و انواع به خصوصی از سرطان ها به ویژه سرطان روده نیز جلوگیری می کد.
بهترین راه استفاده: فقط کافی است که پوست آن را کنده و خام خورید. می توانید آن را با گوجه فرنگی آبلیمو، فلفل، و نمک نیز ترکیب کرده و نوعی سس لذیذ از آن بسازید.
سیر

محتویات: سیر هم مقدار زیادی آنتی اکسیدان ها می باشد.
اثرات آن بر روی سلامتی: سیر از لخته شدن خون جلوگیری می کند و خطر کشته را کاهش می دهد. هم چنین با کشتن سلول های سرطانی مقدار زمان زنده ماندن در افراد سرطانی را افزایش می دهد.
بهترین راه استفاده: بهتر است که سیر را به حالت خام استفاده کنید می توانید آن را خرد کنید و به محتویات سالادتان اضافه کنید.
اسفناج
محتویات: اسفناج یکی از سالم ترین سبزیجات به حساب می آید. به اندازه ی سیر در خود آنتی اکسیدان داشته و منبع خوبی برای اسید فولیک و ویتامین های A, C  به شمار می رود.
اثرات آن بر روی سلامتی: اسفناج یکی از اثرات مطلوب و مثبتی که روی سلامتی دارد این است که با سرطان و بیماری های قلبی و اختلالات مغزی مبارزه می کند.
بهترین راه استفاده: اسفناج خام یا بخار پز شده بهترین نوع خوردن این ماده ی مفید غذایی می باشد. می توانید آن را با گوجه فرنگی، گردو و تخم مرغ آب پز ترکیب کرده و سالادی خوشمزه بسازید.
تخم مرغ
محتویات: تخم مرغ حاوی مقدار قابل توجهی کولین، پروتئین، کاروتینوئید و زاکسانتین می باشد.
اثرات آن بر روی سلامتی: فایده ی عمر طولانی چیست اگر حتی نتوانید به یاد آورید که دندان مصنوعی تان را کجا گذاشته اید؟ کولین موجود در تخم مرغ به حفظ حافظه در زمان پیری کمک می کند کاروتینوئید نیز از ابتلا به بیماری های چشمی مربوط به پیری مثل آب مروارید جلوگیری می کند.
بهترین راه استفاده:  تخم مرغ را می توانید به حالت آب پز، جوشانده یا خاگینه استفاده کنید. فقط به یاد داشته باشید که پختن آن ها با مقدار زیادی روغن یا کره برایتان ضرر دارد.
گردو
محتویات: گردو حاوی مقدار قابل توجهی اسید چرب امگا ۳ است.
اثرات آن روی سلامتی: اسید چرب امگا ۳ نه تنها از لخته شدن خون و ابتلا به بیماری های قلبی جلوگیری می کند . هم چنین می تواند از افسردگی و ورم مفاصل هم جلوگیری کند.
بهترین راه استفاده از آن: بهتر است که گردو را به حالت تازه بعد از بیرون آمدن از پوست استفاده کنید. اما تا دو هفته بعد از بیرون آمدن از پوست هم می تواند تازگی خود را حفظ کنند. به شرط این که در مکان های خشک و خنک نگهداری شوند. از گردو می توانید برای تزئین روی سالاد هم استفاده کنید.
انگور قرمز
محتویات: انگور قرمز حاوی انتی اکسیدان های قوی کاتچین و نوعی پلی فنول به نام رسیراترول می باشد.
اثرات آن بر روی سلامتی: کاتچین به از بین بردن رادیکال های آزاد کمک کرده و از ابتلا به سرطان جلوگیری می کند تحقیقات جدید نیز نشان می دهد که رسیراترول میزان کلسترول خون را کاهش می دهد و از پیشرفت سرطان های پوستی و سایر سرطان ها جلوگیری می کند.
بهترین راه استفاده: نوشیدن یک یا دو لیوان آب انگور در روز برای این منظور کافی است. اما مصرف بیشتر از این میزان می توان اثرات خوب این ماده را از بین ببرد.
لوبیا قرمز
محتویات: حاوی مقدار زیادی فیبر قابل حل می باشد.
اثرات آن بر روی سلامتی: فیبر به حفظ سلامی سیستم گوارشی کمک بسیاری می کند و یک سیستم گوارشی سالم نیز از ابتلا به دیابت و سرطان روده جلوگیری می کند . فیبر قابل حل هم چنین کلسترول و قند خون را پایین می آورد. بهترین راه استفاده هم لوبیای خشک و هم لوبیای کنسرو شده  این اثرات خوب را بر روی سلامتی می گذارد خوب است که مقداری از این لوبیاها را در غذاهای مورد علاقه تان اضافه کنید.
محصولات سویا و توفو
محتویات: حاوی هورمون های گیاهی ایزوفلاون می باشد.
اثرات آن بر روی سلامتی: سویا به پایین آمدن میزان LDL ناسالم در کلسترول خون کمک می کند که فشار خون را پایین آورده و احتمال ابتلا حملات قلبی را نیز کاهش می هد.
بهترین راه استفاده: توفوی سفت بهترین منبع سویا می باشد  و بر خلاف باور عموم مردم توفو طعم بدی ندارد.
رازیانه
محتویات: رازیانه که جزو سبزیجات ایتالیایی است، حاوی مقدار زیادی ویتامین A، کلسیم، پتاسیم و آهن می باشد.
اثرات آن بر روس سلامتی: رازیانه به برطرف کردن مشکلات گوارشی کمک کرده . آهن و ویتامین A موجود در این گیاه به سلامت پوست و ناخن کمک به سزایی می کند. از خستگی و کم خونی نیز جلوگیری می کند.
بهترین راه استفاده: رازیانه را می تواند به صورت های مختلفی استفاده کنید، خام، بخار پز، یا سرخ شده.
موز
محتویات: موز حاوی مقدار زیادی پتاسیم، منیزیم و فلیت است.
اثرات آن بر روی سلامتی: پتاسیم از بالا  رفتن فشار خون جلوگیری مرده و احتمال سکته را پایین می آورد. فلیت به رشد صحیح بافت ها کمک کرده و از ابتلا به بیماری های قلبی و سرطان جلوگیری می کند.
بهترین راه استفاده: دقیقا مثل میمون ها را راحتی موز را پوست کنده، بخورید و لذت ببرید. به نظر می رسد که میمونها پیش از آن چه ما فکر می کنیم باهوش هستند.

پایان.

درباره ی admin

همچنین ببینید

وقتی آپاندیس دردناک می‌شود

وقتی آپاندیس درد می کند

آپاندیس چه علائمی دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *