سرخط خبرها
خانه » سلامت » سلامت جسم » خانم ها و مشکل چاقی
خانم ها و چاقی ورزش
خانم ها و چاقی ورزش

خانم ها و مشکل چاقی

خانم ها و مشکل چاقی

 

خانم ها و چاقی  ورزش
خانم ها و چاقی

خانم ها! آیا می دانید که انجام آموزه های ورزش تناسب اندام چه کاری می تواند برای تان انجام دهد؟

با استفاده از این روش می توانید وزن خود را درحد تعادل نگه دارید و هم چنین برجستگی ها و فرورفتگی های مناسبی را در قسمت های مختلف بدن خود به وجود آورید، عظلات بدن سفت و محکم شده و از حالت شل بودن در می آیند. این کار به شما نیرو و سلامتی و بدنی زیبا می بخشد. هم چنین امکان آسیب های جسمی در زندگی روزمره و یا در حین انجام ورزش های مختلف در حد بسیار زیادی کاهش می یابد. خواب شما تنظیم می شود. بهتر می توانید کار کنید، استقامت بدنی را افزایش داده و خیلی بیشتر می توانید از رابطه خود لذت ببرید. در کل بر روی وجوه مختلف زندگی شما تاثیرات شگرفی دارد.

خانم ها و چاقی  ورزش
خانم ها و چاقی ورزش

مراحل انجام این تمرینات برای خانمها چندان متفاوت از آقایان نیست. عظلات خانم های همانند عظلات آقایان است و جای قرار گرفتن آن ها نیز در یک مکان می باشد. تفاوت اصلی که میان خانم ها و آقایان وجود دارد، هورمون هایشان است. هورمون های تستسترون که در ساخت ماهیچه دخالت دارند در مردها خیلی بیشتر از خانم ها ترشح می شود. این امر در حالی است که بدن خانم سرشار از استروژن می باشد که باعث ایجاد چربی و در نهایت چاقی ان ها می شود. البته منظور من این نیست که چون شما خانم هستید وهورمون استروژن در بدن شما به شدت ترشح می شود بنابراین محکوم به چاقی می شوید. بلکه باید از چیزی که در بدنمان وجود دارد بهترین استفاده و بهره را ببریم. اگر تمرینات تناسب اندام را انجام دهیم به راحتی می توانیم چربی های اضافه خود را از بین ببریم . هر چقدر چربی ها کمتر باشد، متابولیسم بدن بهبود پیدا می کند و در نتیجه خیلی راحت تر می توانید کالری بسوزانید.
موضوعی که شاید به گوش اغلب شما رسیده باشد این است که چگالی ماهیچه از چگالی چرب خیلی بیشتر است. می توان این طور توضیح داد که یک کیلو چربی یا یک کلیو ماهیچه از نظر وزن برابر است اما حجم یک کیلو چربی از حجم یک کلیو ماهیچه خیلی بیشتر است و چربی نسبت به ماهیچه فضای بیشتری را اشغال می کند. داشتن بدن عضلانی برای شما این امکان را فراهم می کند که خیلی راحت تر و بدون این که اضافه وزن داشته باشد غذا بخورید چرا که ماهیچه تنها عضو همیشه فعال بدن می باشد. زمانی که بدن شما عضلات ورزیده ای داشته باشد در هر ساعت ۵۰ تا ۷۵ کیلو کالری بیشتر می سوزانید.

 

خانم ها و چاقی  ورزش
خانم ها و چاقی ورزش

تصور غلطی که من از زبان بسیاری از خانم ها می شنوم این است که ورزش نمی کنند به این خاطر که اگر آن را متوقف کنند خیلی بیشتر از گذشته اصافه وزن پیدا می کنند بیایید این اظهار نظر را تجزیه تحلیل کنیم:
همه خود را تحت آموزش های تناسب اندام قرار می دهند تا بتوانند چربی های بدنشان را به عضله تبدیل کنند. چربی را می توان به آسانی از بین برد و به جای آن ماهیچه ها را پرورش داد، اما ماهیچه هیچ گاه نمی تواند به چربی تغییر شکل دهد. ماهیچه که از نظر متابولیکی یک عضو فعال است و چربی که از نظر متابولیکی یک عضو غیر فعال است دو بافت متفاوت هستند که وظایف مختلفی را بر عهده دارند. درست مثل قلب و کلیه که دو عضو مختلف بوده و عملکرد متفاوتی دارند. حالا سوالی که من از شما دارم این است که آیا قلب شما می تواند به کلیه تبدیل شودیا بالعکس؟ اگر این جمله درست بود پس تمام آدم های چاق استعداد بالقوه ای برای رشد ماهیچه در بدن خود داشتند.

 

خانم ها و چاقی  ورزش
خانم ها و چاقی ورزش

برای توضیح این که این تصور غلط از کجا به وجود آمده می توان گفت که برخی از بدن سازهای حرفه ای برای این که خود را برای مسابقات آماده کرده و بدن خود را به حالت مطلوب درآورند مجبور هستند که به طور فصلی برای اضافه وزن رژیم های سختی بگیرند و به همین دلیل ممکن است زمانی که سن آن ها افزایش پیدا می کند کمی چاق شوند، اضافه وزن یک دلیل بیولوژیک دارد، زمانی که سن ما افزایش پیدا می کند متابولیسم بدن روند آرامی می گیرد و بدن به کالری کمتری نیاز پیدا میک ند، نقطه حائز اهمیت این است که بیشتر افراد از جمله بدنسازها زمانی که پا به سن می گذارند میزان کالری مصرفی بدنشان را کم نمی کنند که این عامل به نوبه خود باعث بروز چاقی می شود.
دلیل دیگر این است که بدن سازها در طول تمرینات سخت خود نیاز به غذای بیشتری دارند به همین دلیل اشتهای آن ها به شدت افزایش پیدا میکند. اگر پس از این که میزان تمرینات کم می شود یا به طور کلی متوقف می شود باز هم همان میزان غذایی را که قبلا مصرفمی کردند استفاده کنند نتیجه ای جز چاقی در بر نخواهند داشت.

خانم ها و چاقی  ورزش
خانم ها و چاقی ورزش

ورزش و استفا ه از غذای مناسب امری ضروری برای زندگی روزمره تمام افراد است . اگر طریقه مناسب آن را رعایت نکنید ، توده های ماهیچه ای کاهش یافته و چربی هایتان افزایش پیدا میکند. اما به خطار داشته باشید که هیچ گاه ماهیچه به چربی تبدیل نمی شود.

 

پایان.

درباره ی admin

همچنین ببینید

علائم اصلی آنفولانزا و سرماخوردگی

تفاوت اصلی آنفولانزا و سرماخوردگی چیست؟

علائم اصلی آنفولانزا و سرماخوردگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *