سرخط خبرها
خانه » مجله موفقیت » راز » راه های غلبه بر یک روز بد!
آیا راه هاي غلبه بر يک روز بد را می دانید؟
راه هاي غلبه بر يک روز بد!

راه های غلبه بر یک روز بد!

راه های غلبه بر یک روز بد!

 

آیا راه های غلبه بر یک روز بد را می دانید؟
راه های غلبه بر یک روز بد!

یک روز بد قرار نیست تا آخر بد بمان! به نظرتان امروز یکی از آن روزهای وحشتناک است؟ پس روشهای آسان برای تبدیل یک روز بد به یک روز خوب را یاد بگیرید.

۱- اولویت بندی

دلایل بسیاری ممکن است وجود داشته باشد که شما روز خوبی نداشته باشید. معمولا به خاطر آن است که شما با کمبود وقت مواجهید. بهتر است به جای ترسیدن از انبوه کارها، اولویت بندی کنید و کارهای متفرقه غیر مهم را از لیست کارهای روزانه تان کم کنید.

از خودتان بپرسید، آیا انجام دادن این کار امروز بسیار واجب است و بر اساس اولویت هایتان، لیست تان را شماره گذاری کرده و بر اساس شماره، به کارهایتان رسیدگی کنید.

راه های غلبه بر یک روز بد!

۲- موضوع را به افراد دیگر نکشید

هنگامی که شما خلق و خوی تان بد است، امکان اینکه دیگران را مسئول ناراحتی تان بدانید و رفتار مناسبی نداشته باشید، زیاد است. ممکن است در حین رانندگی، تصادف کنید، یا به خاطر یک سؤال که همسرتان از شما پرسیده است، بی جهت فریاد بکشید. هر چند اگر شما واقعا خواهان این باشید که به روز بدتان خاتمه دهید، باید سعی کنید جلوی زبانتان را بگیرید و واقعا مواظب رفتارتان باشید. در هر حال، عصبی بودنتان به خاطر گذراندن یک روز بد، شما را مبرا نمی کند، بلکه باعث می شود که یک روز دیگر را نیز بد به پایان ببرید. سعی کنید به جای بدخلقی، یک کار متفاوت و خوب انجام دهید. لازم نیست خیلی کار خاصی باشد، می توانید در را برای کسی باز کنید و با وی مهربان باشید.

۳- واقعیت را قبول کنید

بعضی روزها واقعا وحشتناکند؛ سعی کنید این امکان را بپذیرید و در چنین روزهایی آگاه باشید که همیشه، همه روزها بر وقف مرادتان نخواهد بود و ممکن است کارها با آن روالی که می خواهید پیش نرود. پس خلق و خویتان را تنگ نکنید، فردا هم روز تازه ای است و می بینید زمانی که فردا صبح از خواب بیدار می شوید، به طرز عجیبی از احساس دیروزتان رها شده اید.

۴- ورزش کنید

ورزش یک راه عالی برای رها شدن شما از خلق و خوی بد است. ورزش باعث انتشار و آزاد شدن اندورفین می شود. این ماده شیمیایی موجود در مغزتان، عاملی است که به شما احساس خوبی می دهد؛ بنابراین با انجام برخی ورزش ها، به صورت خودکار، احساس بهتری خواهید داشت. مثلا بازی اسکواش می تواند گزینه خوبی باشد که شما را قادر خواهد ساخت خلق و خوی بد خود را از طریق ضربه زدن به توپ رها کنید.

۵- به آهنگ مورد علاقه تان گوش کنید

موسیقی تاثیرات مثبتی در زندگی ما دارد. برای پایان دادن به یک روز بد، بهترین گزینه این است که به آهنگ شاد مورد علاقه تان گوش دهید. اغلب وقتی ناراحتیم ترجیح می دهیم آهنگی را که با شرایط فعلی مان سازگار است، گوش دهیم که این اشتباه است و باعث تضعیف روحیه می شود.

راه های غلبه بر یک روز بد!

۶- فکر نکنید که بدشانس هستید

تاکنون شده به این موضوع فکر کنید که چرا وقتی روز بدی دارید مردم به شما توصیه می کنند که به افرادی که در شرایط بدتری نسبت به شما هستند، فکر کنید؟

در واقع، این موضوع کمکی نمی کند؛ چرا که مقایسه کردن خودتان با افرادی که به مراتب شرایط بدتری نسبت به شما دارند، تنها باعث می شود که شما فکر کنید که چقدر خودخواهانه با مشکلتان برخورد کردید و بیشتر ناراحت شوید. همچنین باز هم درک این مقایسه باعث نمی شود که از اهمیت مشکل شما چیزی کم شود، جز اینکه بیشتر احساس بدی نسبت به زندگی پیدا کنید و فکر کنید دنیا مکانی است پر از مشکل و زندگی چیزی نیست جز سختی ها و مشکلات …

توصیه ما این است که برای امروز سعی کنید اصلا به افرادی که آدم های بدشانسی در زندگی بوده اند یا هستند، فکر نکنید.

۷- افراط نکنید

بسیاری از افرادب رای پایان دادن به یک روز بد، به خرید روی می آورند و از این طریق می خواهند خلق و خویشان را تغییر دهند. این در حالی است که ممکن است در نگاه اول، خرج کردن بیش از اندازه ایده مناسبی به نظر آید اما تنها چهار ساعت بعد، زمانی که به کوه عظیمی از کیسه های خریدتان که روی میز آشپزخانه انباشته کرده اید، خیره می شوید، هر احساسی خواهید داشت جز احساس خوشحالی!

این درست است که درمان می تواند در اینکه احساس بهتری داشته باشیم تاثیرگذار باشد اما خرید چیزهای کوچک مثل یک وسیله ورزشی، می تواند برای تغییر روحیه در روزهایی که اخلاقمان زیاد خوب نیست، تاثیرگذار باشد.

راه های غلبه بر یک روز بد!

۸- کتری را روشن کنید!

محققان دانشگاه یال آمریکا طی تحقیقاتی از دانشجویان در مورد احساساتشان در روال انجام کارهای روزمره، به این نتیجه رسیدند که کسانی که به طور منظم حمام آب گرم گرفته بودند و نوشیدنی های داغ بیشتری استفاده کرده بودند، احساس شادتری نسبت به افرادی که کمتر دوش می گیرند و کمتر نوشیدنی داغ می نوشند، داشتند.

اگر شما نیاز به یک میانبر سریع برای تغییر احساستان دارید، فورا یک نوشیدنی گرم بنوشید.

۹- به خاطرات خوبتان فکر کنید

وقتی وسط روز هستیم به این فکر می کنید که امروز تمام شدنی نیست. برای شکستن این احساس به این فکر کنید که امروز روز بدی بوده اما همیشه که روزهایمان بدنیست و نبوده. برای از بین بردن احساس رخوت و افسردگی با فکر کردن به روزها و خاطرات خوب، به خودتان کمک کنید. با به یاد آوردن روزهای خوب گذشته، به خودتان یادآور می شوید که امروز هم می گذرد و فردا یک روز تازه است.

پایان.

درباره ی admin

همچنین ببینید

ادامه ۵۰۰ نکته برای دانشجوی موفق شدن

ادامه  تحصیلات خود را سازمان دهید مصمم باشید تا غرق نشوید. فهرست تهیه کنید. وظایف …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *