سرخط خبرها
خانه » آشپزی » برای پیشگیری از دیابت میوه تازه بخورید نه آبمیوه!
میوه های تازه
برای پیشگیری از دیابت میوه تازه بخورید نه آبمیوه!

برای پیشگیری از دیابت میوه تازه بخورید نه آبمیوه!

برای پیشگیری از دیابت میوه تازه بخورید نه آبمیوه!

میوه های تازه
برای پیشگیری از دیابت میوه تازه بخورید نه آبمیوه!

خوردن میوه های تازه از جمله انگور و سیب خطر پیشرفت دیابت نوع ۲ را که شیوع بالایی دارد کاهش می دهد. این در حالی است که مصرف آبمیوه های صنعتی موجب افزایش این خطر می شود.

به طور کلی مصرف میوه ها برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های مختلف از جمله دیابت نوع ۲ توصیه می شود؛ گرچه تا به حال نظری مخالف در مورد این بیماری وجود داشت. دیابت بیماری است که درنتیجه افزایش غیر عادی مقدارقند خون ایجاد می شود. این بیماری دو نوع دارد؛‌ در نوع اول که به آن دیابت ” لاغر” نیز اطلاق می شود بیشتر افراد جوان درگیر می شوند. در نوع دوم که به دیابت ” چاق”‌ معروف است عموما در سنین بالاتر فرد را مبتلا می کند.
براساس تحقیقات اخیر مشخص شد احتمال ابتلا به دیابت در کسانی که انگور،‌سیب، گلابی، موز و گریپ فروت را حداقل دو بار درهفته مصرف کنند، ۲۳% کمتر از افرادی است که این میوه ها را کمتر ازیک بار در ماه می خورند. همچنین باید اشاره کرد که مصرف طالبی و توت فرنگی می تواند تا حد مختصری خطر ابتلا به دیابت را بیشتر کند.
نکته جالب دیگر اینکه افرادی که مقدار زیادی ( بیشتر از یک لیوان بزرگ در روز)‌ آبمیوه های صنعتی می نوشند، ۲۱% بیش ازکسانی که کمتراز یک لیوان آبمیوه در هفته می خورند به دیابت مبتلا می شوند. مطالعات گویای این است که آبمیوه ها در مقایسه با میوه های تازه دارای مقدار قند بیشتر و ریز مغذی های کمتری هستند.
بر خلاف تحقیقات گذشته محققان میان مصرف میوه های خیلی شیرین مانند انگور و موز و خطر تشدید ابتلا به دیابت ارتباطی پیدا نکرده اند. ازهمین رو توصیه می شود برای پیشگیری از این بیماری مصرف میوه های تازه دربرنامه روزانه گنجانده شود

 

پایان.

درباره ی admin

همچنین ببینید

ویتامین D

حقایقی درباره ویتامین D

حقایقی درباره ویتامین D این گروه از ابتلا به سرطان پوست می ترسند و سعی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *