آخرین مطالب

غذاهایی که روزانه باید بخورید تا سرطان نگیرید
به جای سس مایونز
⁉️چرا روغن زیتون؟
سلامتی زنان
دانستنی مردانه
منشا بیماری MS چیست ؟!
صبحانه ی مفید
اشتباهات موقع خواب
شناسایی بیماری از طریق دهان ودندان
موز بمب انرژی
موادغذایی برای کسانی که میخواهند چاق شوند
ضدافسردگی
خواص سیر
خواب راحت با لیمو ترش
مزاج خود را بشناسید
میوه به جای شام
چگونه با صبحانه خوردن لاغر شویم
مقدمه ای بر حافظه و تقویت ش
همه چیز درباره چای
نژاد خالص سرابی
مراحل صحیح مسواک زدن

ساده ترین راهکارها برای رهایی از وابستگی به اینترنت

ساده ترین راهکارها برای رهایی از وابستگی به اینترنت

با به کار بستن یکسری راهکار های ساده می توانید از وابستگی به اینترنت رها شوید.

وابستگی به اینترنت یکی از معضلات اجتماعی می باشد و همه ی افراد مرتبط با این مقوله در پی یافتن راهکارهای رهایی از آن هستند.در این گزارش اورژانس IT ساده ترین و کاربردی ترین شیوه های رهایی از وابستگی به اینترنت را بیان می کند.

قدم اول : مصمم و جدی باشید

اولین گام برای رهایی از وابستگی به اینترنت این است که با خود یک تصمیم جدی بگیرید.شما باید بخواهید تا بتوانید این وابستگی را کنار بگذارید یا از آن کم کنید.اگر با خود تصمیم جدی بگیرید می توانید بقیه راهکارها را اجرا کنید و در غیر اینصورت این روش ها برای شما مفید نخواهد بود،چرا که مصمم بودن در اجرای هر تصمیمی باعث موفقیت خواهد بود و اگر فرد با خود تصمیم جدی نگیرد نمی تواند به موفقیت کامل دست پیدا کند و به نتیجه مطلوب برسد.

قدم دوم : اینترنت چه چیزهایی را از شما گرفته و چرا دائما آنلاین هستید؟

در قدم دوم نیاز دارید تا یک فهرست از مواردی که وابستگی به اینترنت باعث جدا شدن شما از آن ها شده است را تعیین کنید.این فهرست می تواند باعث ایجاد انگیزه شما برای جدایی از آنلاین بودن شود.پس از تنظیم این فهرست باید یک لیست از کارهای روزانه خود در اینترنت بنویسید.این لیست به شما خواهد گفت که هدف شما از آنلاین بودن چیست؟ برای مثال می توانید متوجه شوید که چقدر برای کارهای مفید از اینترنت استفاده می کنید و چقدر از وقت شما صرف سرگرمی های کاذب در اینترنت شده است.پس از تهیه فهرست دوم باید موارد نوشته شده که باعث وابستگی شما هستند را اولویت بندی کنید تا آن دسته از کارهایی که بیشتر زمان شما را به خود معطوف کرده اند زودتر ترک کنید.

قدم سوم : کارهایی که مانع از آنلاین بودن بی دلیل می شود را در برنامه خود بگنجانید.

بعد از تهیه فهرست عواملی که باعث آنلاین بودن شما هستند و اولویت بندی آن ها شما باید یک برنامه برای جدایی از این عوامل طراحی کنید.برای مثال اگر زمان زیادی را صرف گفتگوهای اینترنتی می کنید یا از شبکه های اجتماعی استفاده می کنید می توانید این کار را با خواندن کتاب یا رفتن به تفریح و سپری کردن زمان در کنار خانواده پر کنید.یکی دیگر از کارها نوشتن ساعات استفاده از اینترنت است.نوشتن ساعت به شما نشان می دهد که چقدر از روز را آنلاین بوده اید و در گام های بعدی برای کم کردن آن تلاش خواهید کرد.شما با یادداشت زمان استفاده از اینترنت می توانید برای خود محدودیت گذاشته و ساعات کمتری را در اینترنت بگذارنید.

قدم چهارم : برای خود در دنیای واقعی سرگرمی ایجاد کنید.

یکی از مهمترین راهکارها پیدا کردن جایگزین برای اینترنت می باشد.اگر شما بتوانید خود را در محیط بیرون به کارهای مفید مانند مطالعه ،ورزش و یا درس خواندن سرگرم کنید راحت تر می توانید از وابستگی به اینترنت راحت شوید.پیدا کردن یک دوست واقعی می تواند کمک بزرگی به شما کند.همانطور که می دانید ارتباطات مجازی می توانند در دراز مدت باعث ایجاد بیماری های روحی و روانی شوند و کاربر را به افسردگی دچار کنند.سپری کردن اوقات فراغت با خانواده می تواند از بروز این مشکل نیز جلوگیری کند.همچنین باید سعی کنید دور سایت های اینترنتی اعتیاد آور مانند شبکه های اجتماعی را خط بکشید.این به معنای ترک استفاده از این سایت ها نیست.اما باید سعی کنید به جای استفاده از سایت های بی محتوا از پایگاه های اینترنتی مفید استفاده کنید.

گام پنجم : خود را تشویق کنید.

پس از انجام چهار قدم بالا شما می بایست میزان استفاده خود از اینترنت را اندازه گیری کنید.برای مثال پس از گذشت یکهفته میزان استفاده از اینترنت را با قبل از آن مقایسه کنید و در صورت کاهش زمان استفاده خود را تشویق کنید.این تشویق می تواند حتی خیلی کوچک باشد.تشویق کردن می تواند باعث ایجاد انگیزه در شما شود.حتی می توانید از دوستان و خانواده خود بخواهید که شمارا تشویق کنند.

پایان.


    پست الکترونیکی خود را بدون www وارد کنید.

  • تلگرام