سرخط خبرها
خانه » سلامت » سه ماده خوراکی ضد استرس
معرفی سه ماده خوراکی ضد استرس
سه ماده خوراکی ضد استرس

سه ماده خوراکی ضد استرس

سه ماده خوراکی ضد استرس

اغلب افراد برای کاهش استرس خود به روش‌های مختلفی روی می‌آورند غافل از اینکه می‌توان با استفاده از برخی مواد غذایی سالم بدون هیچگونه عارضه‌ای سطح استرس را کاهش داد.

تغذیه خوب و رژیم غذایی متعادل می‌تواند در کاهش استرس‌های گوناگونی که در طول روز با آنها مواجه می‌شویم موثر باشد چرا که گاهی برخی مواد غذایی از جمله کافئین‌ها بر فشار روحی می‌افزاید یا برخی مواد غذایی مانند اکسیدان‌ها از فشارهای روحی کم می‌کند.

مواد غذایی مناسب و ضد استرس مانند جوانه گندم که سرشار از ویتامین E ، B و سلنیوم، مخمر آب جو ، ماست، اسفناج، کلم بروکلی، عدس، غلات ، سیب‌زمینی و هویج است.
اگر هنگام خوردن غذایی از آن لذت ببریم مایعات گوارشی وارد بدن شده و بر فعالیت اعصاب سمپاتیک غلبه می‌کند.
افراد مستعد این حالت باید از خوردن غذاهای حاوی اسید آمینه نیتروزین مانند پنیرهای کهنه، گوشت‌های فرآوری شده مانند سوسیس و کالباس صرف‌نظر کنند.
فرآورده‌های حاصل از گندم، سبزی‌های سبز رنگ‌، تخم مرغ، آجیل، دانه‌های روغنی و ماهی در این راستا بسیار مفید هستند.

برای رهایی از اضطراب و دلمشغولی افراد راحت‌ترین راه‌ حل یعنی غذا خوردن را انتخاب می‌کنند غافل از اینکه این عامل باعث هضم ناقص غذا شده و در عین حال استرس بیشتری را در بدن به وجود می‌آورد و در عین حال نباید فراموش کرد که رژیم غذایی نامناسب، مقاومت بدن را نسبت به استرس کاهش می‌دهد.

افرادی که برخی مواد حاوی کافئین مانند قهوه را در دستور غذایی قرار می‌دهند از خوردن قهوه ، انواع چای در این راستا تا حد امکان اجتناب کنند.

پاان.

درباره ی admin

همچنین ببینید

این گیاهان را جایگزین داروهای شیمیایی کنید

این گیاهان را جایگزین داروهای شیمیایی کنید

درمان خانگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *