سرخط خبرها
خانه » سلامت » بهداشت » ۶ عادت بد غذایی

۶ عادت بد غذایی

این عادات بد غذایی را زودتر ترک کنید

 

۱-  نمک پاشی قبل از چشیدن غذا

یکی از عادت های بدی که میان اخلاق ایرانی ها نیز می توان آن را به شدت دید . بسیاری بدون آنکه غذا را بچشند ابتدا آن را نمک پاشی می کنند . هر قاشق چای خوری نمک دو گرم سدیم دارد . در حالی انسان بالغ باید روزی ۱ گرم سدیم مصرف کند . عده ای روی فست فود هم نمک می پاشند که این عمل عواقب جبران ناپذیری خواهد داشت .

 

۲- آب کافی بنوشید

مایه حیات انسان به طور شانسی این نام را نگرفته است و رازهایی پشت آن نهفته شده که شاید بهتر است آن ها را همیشه در ذهن داشته باشیم . اگر از جمله افرادی هستید که کمتر آب می نوشند باید بدانید شما بیش از دیگران در معرض بیماری های گوارشی هستید همچنین خشک شدن بدن مسیر را برای بیماری های دیگر باز خواهد کرد . نوشیدن روزانه ۸ لیوان آب همیشه توسط پزشکان توصیه شده است .

 

۳- برای خوردن برنامه بریزید

اَفرادی که برای خورد و خوراکشان برنامه ای ندارند معمولا دچار مشکلات خاصی می شوند. بدن انسان سعی دارد کار خود را با برنامه غذایی همگام سازی کند اما اگر شما حواستان به این برنامه نباشد بدن هم دچار اختلال می شود و اندام ها به درستی کار نمی کنند .

 

۴- غذا خوردن حین انجام کار

پزشکان و متخصصین تغذیه هیچ عادتی را به اندازه این مورد خاص برای بدن مضر نمی دانند. غذا خوردن آن هم زمانی که در حال انجام کاری مانند تلفن صحبت کردن یا کار با کامپیوتر هستید باعث می شود تا مغز توانایی جذب مواد مفید را نداشته باشد و بیشتر فعالیتش سمت کار دیگر است .

 

۵- قید صبحانه را می زنید

خیلی‌ها زمانی که کمی دیرشان شده باشد به اصطلاح زورشان به صبحانه می‌رسد. یعنی حاضر نیستند چند دقیقه زودتر دل از رختخواب بکنند، یا آرایش نکنند اما به راحتی قید صبحانه را می‌زنند. اما باید بدانید صرف‌نظر کردن از صبحانه به معنی پرخوری در ساعات بعدی روز است. از این گذشته امکان دارد دچار کمبود مواد مغذی لازم برای سلامتی مانند فیبرها و کلسیم بشوید. نتایج یک پژوهش آمریکایی نشان می‌دهد صبحانه برای حفظ وزن ایده آل لازم است. بعد از ۷ تا ۸ ساعت خواب باید گرسنه باشید. برای همین لازم است که صبحانه بخورید

 

۶- حوصله‌ تان که سر می‌رود سراغ یخچال می‌روید

قبل از اینکه به سراغ یخچال بروید از خودتان سۆال کنید آیا واقعاً گرسنه‌تان است یا فقط حوصله‌تان سر رفته است. ورزش کردن یا مطالعه روش موثری برای مقابله با ریزه‌خواری‌های ناشی از بیکاری است . زمانی که فرزندتان را به کلاس می‌برید در فاصله‌ی زمانی که در اختیار دارید به جای اینکه برای گذراندن وقت بیکاری به کافی‌شاپ بروید بهتر است سری به نزدیک‌ترین پارک محل بزنید و کمی ورزش کنید. می‌توانید همان ساعاتی که فرزندتان سر کلاس است را پیاده‌روی کنید .

 

درباره ی admin

همچنین ببینید

سینوزیت در تابستان دردسر میشود ، اگر :

اگر در روزهای تابستان زیاد خسته می شوید

سینوزیت در تابستان دردسر میشود ، اگر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *