سرخط خبرها
خانه » سلامت » بهداشت » بهترین ورزش برای روزه داران
ورزش برای روزه داران
رمضان

بهترین ورزش برای روزه داران

✅دم نوش شیر بادام تقویت کننده ای خوب در ماه رمضان محسوب میشود.

✅ به ورزشکاران توصیه میشود در حد فاصل افطار و سحر، پسته، بادام، فندق و گردو استفاده کنند تا در هنگام ورزش دچار تحلیل عضلات نشوند.

 

💥بهترین ورزش‌ها در طول ماه رمضان شنا و پیاده‌ روی پس از صرف افطار است، چرا که این ورزش‌ها از گرفتگی عضلات و بروز یبوست پیشگیری می‌کنند.

 

 

لاغری سریع در ماه رمضان موجود است
ورزش شنا

 

 

 

لاغری سریع در ماه رمضان موجود است

لاغری سریع در ماه رمضان موجود است
پرهیز از پرخوری در ماه رمضان ۴ تا ۸ کیلو وزن را کاهش می دهد روزه داران با داشتن برنامه ریزی مناسب غذایی و پرهیز از پرخوری در زمان افطار و سحر می توانند بین ۴ تا ۸ کیلو از ورن خود را کاهش دهند.

 

لاغری در ماه رمضان

۱- حتما سحری بخورید (شامل مواد مغذی باشد)
۲- حلیم و زولبیا ، بامیه را فراموش کنید
۳- افطار سبک بخورید
۴- هنگام گرسنگی کمی قدم بزنید

 

✅اگر میخواهید در ماه مبارک رمضان یبوست و #خشکی_مزاج دچار نشوید در وعده سحری غذاهای گیاهی مصرف کنید

نظیر
فسنجان
خورشت کرفس
خوراک اسفناج
خورشت بامیه
خوراک قارچ
خوراک لوبیا
عدس پلو
کوکوی سبزی و….

 

✅در ماه مبارک رمضان

 

در زمان افطار

سبزی میل کنید،زیراباعث احساس سیری بیشتر میشود

در زمان سحر

سبزی نخورید, زیراباعث جذب آب میشه و در طول روز تشنه تر میشوید.

 

⭕راهکارهایی برای رفع خشکی مزاج در ماه رمضان

 

✅ استفاده از مواد غذایی دارای فیبرهای محلول و نامحلول در زمان افطار، سحر و میان این دو وعده غذایی بسیار به رفع خشکی مزاج کمک می‌کند

✅نخود، کنگر فرنگی، گلابی، برنج قهوه‌ای، باقالی، نان سبوس دار، عدس، لوبیا قرمز، جو پوست کنده، تمشک، نخود فرنگی، کلم بروکلی، سیب و لوبیای سفید از جمله مواد غذایی دارای فیبر فراوان هستند.

✅مصرف ۶ تا ۸ لیوان آب در فاصله افطار تا سحر در کنار مصرف مواد غذایی فیبردار حرکات دودی روده را تقویت کرده و خشکی مزاج را بر طرف می‌کند

🔴پر خوری در ماه رمضان پوست شما را خراب می کند

👈علت آن تاثیر نامناسب بر خواب و کاهش جذب ویتامین ها می باشد.

 

منبع:

@mofidtarinha

درباره ی لاله

همچنین ببینید

سرطان

تاثیر دو مکمل آهن در رشد سلول‌های سرطانی

تاثیر دو مکمل آهن در رشد سلول‌های سرطانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *