سرخط خبرها
خانه » اخبار سایت » دانستنی های ماه رمضان
نکات روزه داری
ماه رمضان

دانستنی های ماه رمضان

 

در ماه رمضان “شربت خاکشیر” بنوشید

دانه‌های خاکشیر و تخم شربتی چندین برابر وزن خود آب جذب می‌کنند و برای ذخیره‌سازی و جبران آب بدن بخصوص در وعده سحری توصیه می‌شود

 

غذاهای آبکی در سحر نخورید

🍲🍜مصرف غذاهای آبکی مثل سوپ، آش یا آبگوشت، همچنین نوشیدن آب زیاد در حین غذاخوردن باعث اختلال در عملکرد آنزیم‌های گوارشی و دردهای معده می‌شوند.

 

 

روزه داری
رمضان

 

 

 

 

در ماه رمضان از مصرف میوه غافل نشوید.

قبل از خواب با مصرف یک عدد سیب می توانید هم به کاهش وزن خود کمک کنید و هم دهان خود را ضد عفونی نمایید .

 

 

عادت اشتباهی که به ویژه در برخی جوانان وجود دارد، این است که در وعده سحر کله پاچه مصرف می کنند؛

⚠مصرف این نوع غذا در ماه رمضان، سبب تشنگی، بروز کبد چرب و افزایش چربی خون می شود.

 

کاهش ضعف بدن ماه رمضان

حتماً در وعده غذایی سحر از نان سبوس دار استفاده نمایید

و حتی سبوس گندم بخرید و یک یا دو قاشق غذاخوری داخل آب خورشت ریخته بخورید

 

 

بهترین نظم وعده های غذایی درماه رمضان :

سحر: ناهار بخورید

افطار: صبحانه بخورید

۱ساعت بعداز افطار: شام

بین شام تاسحر: میان وعده هایی همچون میوه

 

برای جلوگیری از ترش کردن معده در ماه رمضان که اغلب پس از وعده سحر اتفاق می افتد

اولا از مصرف غذاهای سرخ کرده خودداری شود.دوما پس از وعده سحر چای و قهوه و مایعات مصرف نشود

 

 

دانستنی های روزه داری
روزه

 

 

سردرد رمضان را با #موز و #سیب درمان کنید

شایع ترین علت سردرد کمبود آب است در نتیجه توصیه می‌شود هندوانه، موز و سیب مصرف شود.

 

 

 

‌ 💊نحوه مصرف دارو ها در ماه رمضان

🔹در ایام روزه داری بیماران هرگز نباید وعده های دارویی خود را خودسرانه حذف نمایند، چرا که این عمل باعث ایجاد اختلال در روند درمان می شود

 

 

فرنی بادام بهترین دسر برای ماه رمضان زیرا ویتامین های ضروری مو راتأمین میکند وبه کاهش خستگی در روزهای آخرکمک میکند

 

 

 

منبع:

@mofidtarinha

درباره ی لاله

همچنین ببینید

سرطان

تاثیر دو مکمل آهن در رشد سلول‌های سرطانی

تاثیر دو مکمل آهن در رشد سلول‌های سرطانی

یک دیدگاه

  1. آش و سوپ نخوریم پس؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *